در کارواش نانو بخار ، علاوه بر بخار از مواد نانو که قدرت پاک کنندگی بسیار بالایی دارد ، برای شستشوی خودرو ها استفاده می شود. در این مدل در دستگاه از دو مخزن استفاده می شود. در یک مخزن آب ریخته شده و از آن برای تولید بخار مورد نیاز استفاده می گردد و در مخزن دیگر مواد نانو ریخته می شود.

 این مواد نانو برای مواردی مانند موتور شویی کاربرد دارد. زیرا در موتور ها چربی های سخت بسیار زیادی وجود دارد و بهتر از مواد نانو شستشو داده شده و با بخار آب پاک شوند. کارواش نانو بخار نیز مورد استقبال قرار گرفته و مشتریانی که تمایل به استفاده از آن دارند ، زیاد است.

کارواش بخار صنعتی

البته تنها استفاده از کارواش بخار و ... مهم نبوده و روش شستشو نیز بسیار مهم می باشد. زیرا اگر این کار توسط افرادی که آگاهی لازم را ندارند انجام شود ، بیشتر باعث کدری و کثیفی خواهد شد.

هنگام استفاده از کارواش بخار ، فرد باید با یک دست دستمال نرم را گرفته و با دست دیگر لنس بخار ، ابتدا با لنس بخار را از بالا وارد کرده و کثیفی ها را به سمت پایین هدایت کند و با دست دیگر با دستمال کثیفی ها را پاک کند و از پراکندگی و پخش شدن آن بر روی خودرو جلوگیری کند.

قیمت کارواش بخار نسبتا بالا بوده و این به دلیل ساخت آن و تجهیزاتی است که در ساخت مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از کارواش بخار روز به روز در حال افزایش بوده و شاید تا مدت زمانی دیگر جایگزین کارواش عادی گردد.