کارواش بخار صنعتی ، همان کارواش بخار عادی با ظرفیت تولید بخار بالا می باشد. اندازه کارواش بخار صنعتی نسبت به کارواش بخار عادی بزرگتر بوده و بیشتر برای مصارف صنعتی کاربرد دارد. کارواش بخار برای شستشو ، پاکسازی و ... از بخار آب استفاده می کند.

معمولا کارواش بخار صنعتی از نوع بویلری می باشد. در نوع بویلری سیستم از دیگ بخار استفاده می کند. سیستم بویلر خود از تکنولوژی های متفاوتی استفاده می کندو خارج از بحث ماست.

آبی که قرار است به بخار آب تبدیل شود ، وارد دیگ بخار شده و با استفاده از مشعل های مخصوص حرارت داده می شود تا به بخار آب تبدیل شود. این بخار آب کاربرد های بسیار گوناگونی دارد. کارواش بخار یکی از این موارد می باشد.

کارواش بخار صنعتی

یکی از مواردی که هنگام خرید کارواش بخار باید به آن توجه کرد ، نوع کارواش بخار و ظرفیت دیگ آن می باشد. باید توجه کنید میانگین مشتریان‌ شما چقدر است. برای کارواش های بزرگ با میانگین مشتریان‌ بالا از کارواش بخار صنعتی استفاده می گردد. با استفاده از آن می توان بخار بیشتری تولید کرده و کار های بیشتری را انجام داد.

کارواش هایی که علاوه بر شسشتوی خودرو ها کارهای دیگری انجام می دهند ، بهتر است از کارواش بخار صنعتی نیز استفاده کنند. کارواش بخار به دلیل استفاده از بخار مصرف آب را به شدت پایین می آورد .هنگام استفاده از کارواش بخار می توان از مواد شوینده نیز مخصوص به نام مواد نانو نیز استفاده کرد. در این صورت این کارواش با عنوان کارواش نانو بخار شناخته می شود.